Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.Trajanje: 48 mjeseci (1. 1. 2024. – 31. 12. 2027.)
Sažetak: Nužnost brendiranja hrvatskih turističkih destinacija u vremenu snažne konkurentske i kompetitivne tržišne situacije u turizmu važnija je nego ikad. Ukoliko se uzme u obzir kako Hrvatska velik izvor prihoda temelji na turističkoj aktivnosti, od neophodne je važnosti odrediti jasnu komunikacijsku strategiju i strategiju brendiranja Hrvatske kao destinacije, ali i njezinih regija. Implementirajući kulturne identitete u strategiju brendiranja, može se gotovo u potpunosti transformirati imidž destinacije. Ako se kulturni identiteti razmatraju kao pojam koji izražava jedinstvenost i autentičnost neke kulture, te pripadnost pojedinca ili društvenoj skupine toj kulturi, odnosno određenje neke društvene zajednice putem njezinih vlastitih kulturnih osobitosti i vrijednosti, onda se oni mogu promatrati i u širem kontekstu. I to kao dinamički i dijalektički fenomen unutar nekoliko simultanih i ukrštajućih tendencija modernog svijeta na globalnoj razini – procesa globalizacije, moderne i postmoderne, u svim njihovim bitnim očitovanjima: duhovnim, vrijednosnim, ekonomskim, estetskim, tehnološkim i političkim (Labus, 2014:11). Stoga bi rezultat ovoga projekta bio višedimenzionalan i značajan. Osim što bi se adresirali specifični kulturni identiteti Istre i Hrvatskoj primorja s ciljem učinkovitog korištenja u strategiji brendiranja spomenutih destinacija, rezultati ovog istraživanja doprinijeli bi jasnijem razumijevanju adekvatne i održive upotrebe kulturnih resursa u predstavljanju i komuniciranju turističkih destinacija Istre i Hrvatskog primorja te doprinosu kulturnog nasljeđa u kreiranju i/ili promjeni imidža destinacije. Osim rezultata istraživačkog procesa koji će biti objavljeni u znanstvenim publikacijama, cilj projekta ima i tržišnu, odnosno praktičnu vrijednost s obzirom da je namjera iznjedriti priručnik za profesionalce u turizmu o primjerenoj i učinkovitoj uporabi kulturnih identiteta u brendiranju turističke destinacija i to upravo na primjeru Istre i Hrvatskog primorja.
Voditeljica projekta 1.10.2025.- dr. sc. Andreja Rudančić
Voditelj projekta 1.1.2024.-1.10.2025.: dr. sc. Krešimir Dabo
Suradnici na projektu: doc. dr. sc. Maja Vizjak, Institut za istraživanje migracija, Zagreb izv. prof. dr. sc. Hrvoje Jakopović, Fakultet političkih znanostidr. sc. Dejan Gluvačević, Veleučilište Edward Bernaysdoc. dr. sc. Nora Mustać, Institut za turizam, Zagrebdr. sc. Krešimir Dabo, Sveučilište u Zadru, Zadar
2024.-2025. ISHODI: · Provedena analiza sadržaja medijskog izvještavanja o kulturi i baštini Istre i Kvarnera te službenih profila na Facebooku i Instagramu Turističkih zajednica Istre i Kvarnera. · Provedena 22 polustrukturirana intervjua s predstavnicima baštinskih ustanova na području Istre i Kvarnera · Provedena anketa na 236 stanovnika Istre i Kvarnera koji djeluju u baštinskim udrugama · Predstavljen rad Cultural Heritage in Regional Branding: Local Community Perspectives from Istria and Kvarner na međunarodnoj konferenciji International Scientific Conference on Arts and Humanities u Firenci od 28. do 31. listopada 2025. OBJAVLJENI RADOVI: · Dabo, K., Jakopović, H., & Gluvačević, D. (2025). Reprezentativnost kulturne baštine Istre i Kvarnera na najčitanijim hrvatskim portalima i društvenim mrežama turističkih zajednica. Časopis za ekonomiju i tržišne komunikacije, 1(25), 176–194. https://doi.org/10.7251/EMC2501176D