Radno mjesto: znanstvena suradnica E-pošta: natasha.ruzic@imin.hr CRORIS: Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=F0pS5BoAAAAJ&hl=en
2014. – doktorat – Sveučilište južnog Queenslanda. Naslov disertacije: “Uporaba Second lifea i Skypea za olakšavanje slušanja s razumijevanjem kod učenika drugoga jezika”.2007. – magistar primijenjene lingvistička – Sveučilište južnog Queenslanda. 2004. – magistar obrazovanja i odgoj – specijalizacija menađmenta (istraživački projekt 25% – vodstvo učitelja u osnovnim školama)1999. – Certifikat stup II iz sistemske teologije, Institut za obrazovanje vjere, Katolička nadbiskupija u Brisbaneu, Queensland, Australija.1999. – Certifikat stup IV pedagog obrazovanja odrastlih – kategorija 2, Gold Coast Institute of TAFE. Queensland, Australija.1996. – Bachelor obrazovanja i odgoj, Sveučilište tehnologije u Queenslandu, Australija..
2021. – Institut za istraživanje migracija2018. – 2021. Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu (više stručna savjetnica). 2015. – 2018. Ruzium d.o.o (Direktorica).2013. – 2015. University of Southern Queensland (nastavnica – ITAS).2010. – 2013. Ekonomskom i pravnom fakultetu, University of Southern Queensland, Australija (projekt menadžer istraživačkih projekata).2009. – 2016. gost istraživačica, Hrvatski studiji, Macquarie University, Australija.1996. – 2010. Učiteljica i/ili pedagog (u raznim katoličkim i državnim osnovnim školama u Brisbaneu, Sydneyu, Berriu (Australija), u Rawrethu (Engleska Stručno usavršavanje 2020. – 2021. – Članica organizacijskog odbora “Association of Asian and Pacific Computer Assisted Language Learning” (APACALL – Zaklade kompjutorskog učenja Azije i Pacifika).2007. – 2016. – Članica direktorskog odbora – Zaklade hrvatskih studija u Australiji.
Povratni migracijski i integracijski procesi, migracije, identitet, e-učenje, računalno posredovana komunikacija, upravljanje virtualnim timovima, učenje temeljeno na igrama (kompjutorski), razvijanje vještina kritičkog razmišljanja, umjetna inteligencija, Virtual reality, augmented reality, mixed-reality
Aktualni projekti: Znanstveni projekt: IntegrateME CitiVerse: Korištenje tehnologija proširene stvarnosti (XR) za podršku najboljim praksama u integraciji hrvatskih povratnika, njihovih potomaka i drugih iseljenika (InteME-XR). (voditeljica) Organizacija: IMINTijelo koje financira: IMIN (EU fondovi putem Ministarstva znanosti i obrazovanja)Godine: 2024. – 2027. Stručni projekt: Zemlja dide mog - poticaj povratku i održivom ostanku Hrvata u Hrvatskoj (voditeljica)Organizacija: Udruga Domovinska i iseljenička zajednica Tijelo koje financira: Ministarstvo demografije i useljeništvaGodine: 2025-2026. Feasibility study on the establishment of a help desk for labour mobility at EU level (suradnica) Organisation: WYG Consulting voditelj Funding body/Client: European Labour Authority - tender Year: 2024. –2025. (suradnica) Znanstveni projekt: Hrvatska dijaspora u SAD-u: povezanost i značenje religijskog i etničkog/nacionalnog identiteta u oblikovanju zajednice. voditeljica - dr. sc. Marina Perić Kaselj (suradnica) Organisation: IMINFunding body: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike HrvatskeYear: 2024. - 2025. Stručni projekt: Prevencija institucionalizacije SF.3.4.11.01.0407 (Zaželi – faza 4) (voditeljica)(Projekt financiran sredstvima EU s naglaskom na unaprjeđenje i razvoj tržišta rada)Organizacija: Udruga Domovinska i iseljenička zajednicaProjektni partneri: Hrvatski zavod za zapošljavanje, Područni ured Zagreb i Centar za socijalnu skrb ZagrebTijelo koje financira: Državni proračun Republike Hrvatske (15%) i Europski socijalni fond (85%)Godine: 2024. – 2027. Završeni projekti: Znanstveni projekt: Mjere za useljavanje, integraciju i zapošljavanje hrvatskih potomaka iz Južne Amerike- dr. sc. Marina Perić Kaselj voditeljica projekta (suradnica)Organisation: IMINFunding body: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike HrvatskeYear: 2022.- 2023. i 2023. - 2024. (2x) Stručni project: Inter-CRO: Potpora integraciji hrvatskih povratnika u hrvatsko društvo (voditeljica)Organisation: Domovinska i iseljenička zajednica (Non-profit organisation - I am president andproject lead)Funding body: Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike HrvatskeYear: 2022.-2023. and 2023.-2024. (2x funded) Stručni project: Zajedništvo i ljubav (Labour market training, policy and legistlation developing the local workforce) (voditeljica)Organisation: Domovinska i iseljenička zajednica (Non-profit organisation - I am president and project lead)Project partners: Hrvatski zavod za zapošljavanje, Područna služba Zagreb i Centar za socijalnu skrb Zagreb.Funding body: Grant was provided from the State Budget of the Republic of Croatia (15%) and from the European Social Fund (85%)Year: 11.2020. – 5.2022. Znanstveni projekt: E-tandem Critical Thinking Project: Korištenje e-tandem međuškolskih aktivnosti za razvoj vještina kritičkog mišljenja kod učenika osnovnih škola koji uče engleski kao prvi i drugi jezik (voditeljica projekta)Organizacija: Fakultet hrvatskih studijaTijelo koje financira: Veleposlanstvo SAD-a u Zagrebu (Hrvatska)Godine: 2020. – 2021. Znanstveni projekt: Strategije učenja jezika u mrežnim okruženjima za učenje. (Voditelj projekta)Tijelo koje financira: Zaklada Croatian Studies Foundation (Australija)Godina: 2012. Istraživačka komponenta projekta: Percepcije umirovljenika o važnosti interakcije, sporta, glazbe, zabave i cjeloživotnog učenja za kvalitetu njihova životaOrganizacija: Institut za razvoj ljudskih potencijala SpartakTijelo koje financira: Europski socijalni fondGodina: 2021.Moja uloga: Angažirana kao voditeljica istraživačke komponente — stručni/istraživački projek Znanstveni/stručni project: Mreža 2050, Demografija od izazova do odgovora (Labour market and youth populationdecline due to emigration. Potential of return and mobile labour markets, attracting return,reducing loss of labour, influencing policy and legislation that hinders or assists retaining anddeveloping labour market, sustainable market places).Organisation: Svjetski Savez Mladih, HrvatskaFunding Body: EU Structural and Investment FundYear: 2021-2023My role: Research team member Project: Mjere za useljavanje, integraciju potomaka iz Južne Amerike, voditeljica dr. sc. Marina Perič Kaselj, (suradnica)Organisation: IMIN (lead—Marina Perić Kaselj)Project partners: HGK and University NorthFunding body: Central State Office for Croatians Abroad.Year: 12.2022. – 12.2023.12.2023.—12.2024.My role: Research team member Project: Business Education in the 21 Century (labour market development to improve employabilityskills—internationalisation and mobility, virtual business)Organisation: UniSQ (project lead—Marie Kavanagh)Project partners: University of Western Australia, Melbourne UniversityFunding body: Australian government—Office for learning and teachingYear: 2011-2012My role: Project coordinator & researcher team member Project: Building Engagement and Aspirations through Mentoring in Schools (BEAMS)Organisation: UniSQ (project lead—Marie Kavanagh)Funding body: Australian governmentYear: 2012-2014My role: Project coordinator & researcher team member Project: ‘E-hotseat’ projectOrganisation: UniSQ (project lead—Marie Kavanagh)Funding body: Internal UniSQ funded projectYear: 2013-2014
Odabrana bibliografija: Škiljan, F., Škiljan, I., & Ružić, N. K. (2025). Kolektivni spomini vsakdanjega življenja na izoliranem otoku Žirje v času socializma. Worlds: Insularisation of Our Worlds, 3(2) (2025)Insularisation of Our Worlds https://doi.org/10.4312/svetovi.3.2.129-149 Son, J-B., Ružić, N. K., & Philpott, A. (2025/5/23). Artificial intelligence technologies and applications for language learning and teaching, Journal of China Computer-Assisted Language Learning, 5(1), 94-112. https://doi.org/10.1515/jccall-2023-0015 Ružić, N. K., (2023). Migrant education policies, practices and experiences, multi-perspective analysis of migrant students' education in schools in Croatia. pp. 545-551. In K., Jurčević, Lj., Kaliterna Lipovčan, R., Medić (Eds.), Preserving, evaluating and developing the Mediterranean. Mediterranean Issues, Book 4., Institute of Social Sciences Ivo Pilar, VERN' University, Scientific Council for Anthropological Research, Croatian Academy of Sciences and Art. ISBN 9/8-953-8404-20-7 Ružić, N. K. (2022). Pensioners’ perceptions of the importance of interaction, sport, music, entertainment and life-long learning for their quality of life: Results of the initial project survey. Proceedings of the Migration and Identity: Culture, Economy and Country Inter national Conference. 2020. Institute of Migration and Ethnic Studies, Zagreb. Ružić, N. K. (2022). Second language learning using information communication technologies: Selection and use of ICTs. Proceedings of the Migration and Identity: Culture, economy and country) International Conference. December 2020. Institute of Migration and Ethnic Studies, Zagreb. Ružić, N. K., Jurčević, K., Kavanagh, M. & Župančić, M. (2021). E-tandem critical thinking project: Using e-tandem activities to develop critical thinking skills in communities of dispersed learners of English as a first and second language. In K. Jurčević, Lj. Kaliterna Lipovčan, R. Medić & O. Ramljak (Eds.), Mediterranean issues Book 3: Mediterranean impressions, concepts, stories. (pp. 571-583). Institute of Social Sciences Ivo Pilar, VERN' Group, Croatian Academy of Sciences and Arts, Scientific Council of Anthropological Research (HAZU).https://www.pilar.hr/2021/05/objavljen-zbornik mediterranean-impressions-concepts-stories/ (prezime: Levak i Ružić) Levak, N. K., Luchetti, M. F., & Perić Kaselj, M. (2020). Labour market participation of returnees to the cultural homeland, Croatia: processes to participation. Proceedings from the Migration and Identity: Culture, economy and state. International Conference, December 2018 (pp. 377-389). Institute of Migration and Ethnic Studies, Zagreb. Jurčević, K., Levak, N. K. & Perić Kaselj, M. (2020). Suvremene globalne ženske migracije i iseljavanje žena iz Republike Hrvatske (Contemporary global female migration and emigration of women from the Republic of Croatia). Proceedings from the Migration and Identity: Culture, economy and state. International Conference, December 2018. Institute of Migration and Ethnic Studies, Zagreb. Perić Kaselj, M., Luchetti, M. F., & Levak, N. K. (2020). La construcción de la identidad croata en América del Sur (The development of the Croatian identity in South America). Proceedings from the Migration and Identity: Culture, economy and state. International Conference, December 2018. Institute of Migration and Ethnic Studies, Zagreb. Levak, N., Luchheti, M. F., Perić Kaselj, M., & Jurčević, K. (2019). Return migration and second generation's movement to Dalmatia, Croatia: Financial, political, educational, and emotional perspectives and processes undergone by women who moved to the Dalmatian coast of Croatia. In K. Jurčević, L. Kaliterna Lipovčan, O. Ramljak (Eds.), Mediterranean Issues Book 2, Reflections on the Mediterranean, 2019. (pp. 317-329). Institute of Social Sciences Ivo Pilar. Luchetti. M. F., Levak, N. K., & Perić Kaselj, M. (2019). Dubrovnikans in South America: Contemplating Identity through historical and contemporary perspectives. In K. Jurčević, L. Kaliterna Lipovčan, O. Ramljak (Eds.), Mediterranean Issues Book 2, Reflections on the Mediterranean, 2019. (pp. 349-341). Institute of Social Sciences Ivo Pilar. Levak, N. (December, 2018). Online and virtual teamwork – a model to reduce Croatia’s braindrain effect. Proceedings of the Diaspora and National Minorities’ Identities: Migration, Culture, Borders and Country International Conference. December 2016. Institute of Migration and Ethnic Studies, Zagreb. Levak, N., & Son, J-B. (May, 2017). Facilitating second language learners’ listening comprehension with Second Life and Skype. ReCALL, 29(2), 200-218. https://doi.org/10.1017/S0958344016000215 Levak, N. (2015). ŽAR (Župa Activno Radi) Mentoring project: Supporting the professional development of Croatians in Croatia and the diaspora. In F. Maletić, M. Sopta, J. Bebić (Eds.), Zbornik Hrvatska Izvan Domovine (Proceedings of Congress: Croatia Beyond its Borders). Centar za istraživanje hrvatskog iseljeništva Zagreb. https://www.bib.irb.hr/803052 Kavanagh, M., Caspersz, D., Levak, N., & Sargent, L. (2012). Business education in the 21st century: Examining the antecedents and consequences of student team virtuality. Final Report. Sydney: Office for Learning and Teaching: Department of Industry, Innovation, Science, Research and Tertiary Education. ISBN 978 1 92191692 2 [PDF]. Sargent, L., Kavanagh, M., Caspersz, D., Chia, A., & Levak, N. (2011). Student team virtuality: examining student experiences and outcomes. In Academy of Management 2011 Annual Meeting: West Meets East: Enlightening, Balancing, Transcending, 12-16 Aug 2011, San Antonio, TX. United States. Kavanagh, M., & Levak, N. (2011, March). E-hotseat: Using chat room activities to facilitate the development of primary school students' questioning skills and understanding of character traits and plot development in narratives. In S. Barton et al. (Eds.), Proceedings of Global Learn Asia Pacific 2011 (pp. 1054-1059). AACE. http://www.editlib.org/p/37299.
..